HomebestellenlevervoorwaardenContact

MANGOSTEEN HIGH ORAC BOOSTER

 

MANGOSTEEN

SUPER ELIXER

795000 Orac/fles

________________________________

reclame / add:

intro:2 flessen en 2 flessen gratis

 

NR 1

ANTI-OXIDANT

 

SUPER STERK*

super zuinig in gebruik

uitleg

 

  Introductie:

2 flessen plus 2 flessen gratis erbij!

ook adverteren:

sales@luvico.nl

 

Vol Xanthones, phenolen en mineralen en met..o.a

MSM, Glucosamine en chondroitine...

UNIEK PRODUCT

 

 

ingredienten in Luvico:   

 

Bestel Mangosteen sap

 

 

klik hier  >
   

 

INFO EN ONDERZOEK

Vitamines & more

 

 
   

UNIEK LUVICO

VOL SUPEROXIDE DISMUTASE!

KLIK HIER

   

Wat is orac ?

Wat zijn Xanthones ?

 
 
 

Een eenvoudige uitleg over Orac waardes

klik hier   >
   
   
 


Waarom is Luvico beter ?

 
 

Luvico biedt de meeste anti-oxidanten!

 

klik hier  >
   
  Anti-oxidanten
 
 

 
 
   

 

 

 

 
 
Welkom bij luvico
 

onderzoek info

Granaatappel / Pomegranate

 
 
 

bron: kankeractueel.nl

In 2006 is in een Amerikaanse academische studie aannemelijk gemaakt dat het sap van de granaatappel een zinvolle bijdrage kan leveren bij de behandeling van prostaatkanker.

Als patienten met prostaatkanker die geopereerd zijn, of bestraald zijn, sap drinken van de granaatappel lijkt het erop dat het langer duurt voordat een recidief optreedt. Stoffen in het sap onderdrukken bepaalde stofwisselingsprocessen van de kwaadaardige cellen. Ook de waarde van het zogenaamde prostaat specifieke antigen, PSA stijgt minder snel bij het drinken van granaatappelsap. De studie was een fase II onderzoek, met totaal 46 patienten. Een bijzonder resultaat van deze vorm van fytotherapie!

Uit eerder biochemisch onderzoek was al gebleken dat sap van de granaatappel vol met antioxidanten zit. Ook lijken de stoffen te beschermen tegen de kwalijke effecten van ultraviolet in bepaalde experimentele modellen.

Granaatappelsap is niet het enige sap van appels dat zinvol is. Ook van gewoon appelsap worden goede effecten gevonden in proefdieremodellen van dementie. Steeds weer blijken vruchten dus positieve eigenschappenm te hebben. Snoep verstandig eet een appel lijkt dus ook op basis van modern onderzoek nog steeds een goede slogan te zijn. En eet een granaatappel...!

Beoordeling

Omdat granaatappelsap geheel veilig is en er niet enorm veel sterk onderzoek steunt dat we te maken hebben met een antikanker werking een groenoranje stoplicht. Hier is het echt zo: baat het niet het schaadt ook niet.

Bron

Phase II Study of Pomegranate Juice for Men with Rising Prostate-Specific Antigen following Surgery or Radiation for Prostate Cancer. Clinical cancer research : an official journal of the American Association for Cancer Research." Clin Cancer Res. 2006 Jul 1;12(13):4018-4026

 

 

Granaatappel wordt steeds populairder

De populariteit van de granaatappel is in veel landen gestegen, dankzij de unieke eigenschappen. De vraag naar granaatappelen is gestegen, en stimuleert investeren in de teelt van het fruit. De granaatappel wordt meestal als versproduct gegeten, en wordt in Oekraïne als decoratie gebruikt voor desserts. In Georgië wordt de granaatappel gebruikt in salades, en in andere landen gebruikt men deze vrucht in sauzen of als garnering. Granaatappelsap wordt ook steeds populairder. Experts zeggen dat er oneindig veel mogelijkheden zijn om granaatappel te gebruiken in de keuken.

Daarnaast heeft de granaatappel ook goede eigenschappen op gebied van gezondheid.
Het fruit bevat veel antioxidanten, en kan preventief zijn tegen kanker, veroudering, hartkwalen, reuma, Alzheimer, en Parkinson.

 

 

Granaatappel voor meer dan prostaat alleen
Granaatappelsap lijkt een mooie bijdrage te kunnen leveren aan onze gezondheid. Niet alleen is het rode sap vermoedelijk zinvol bij bepaalde vormen van prostaat kanker, ook lijkt het een positieve invloed te hebben op aderverkalking.

Zo lijkt granaatappelsap de oxidatie van bepaalde bloedvetten (LDL) tegen te gaan, wat een bescherming kan opleveren tegen atherosclerose, of wel aderverkalking. Dat granaatappelsap in de belangstelling staat blijkt ook uit meer dan 200 wetenschappelijke publicaties over dit sap.[1] [2] [3] [4] Een recente studie over de anti-ioxidatieve werking van het sap gaf aan dat het zelfs zo zou kunnen zijn dat het sap een betere werking heeft dan rode wijn.

 

 

 

 

Antioxidantia van de granaatappel schijnen een bijzondere affiniteit voor de voorstanderklier te hebben.

 

 

Als exotische vrucht vol pitten is de granaatappel eveneens zeer rijk aan antioxidantia. Hij wordt in onze streken weinig gegeten. En vergis u niet: de grenadinesiroop heeft enkel de naam ervan: vroeger werd die inderdaad bereid uit sap van de granaatappel, maar tegenwoordig wordt die uit rode vruchtensap maar zonder granaatappel bereid! De vrucht van de granaatboom brengt echter nieuwe argumenten aan die voor hem de weg van de voedingspreventie zouden kunnen openen.

Antioxidantia van de granaatappel trekken de aandacht van de onderzoekers al sinds enkele jaren. Een gerechtvaardigde interesse, gezien de resultaten van de laatste onderzoeken die door een team van de Universiteit van California in Los Angeles werden uitgevoerd. Aanvankelijk hebben zij bepaalde antioxidanten genaamd ellagitannines bestudeerd, die tot de grote familie van de polyfenolen, bij mannelijke muizen. Bij de vertering zetten deze gehydroliseerde ellagitannines ellaginezuur vrij, dat vervolgens door de intestinale flora in urolithines wordt omgezet. De analyses van stoffen, 24uur na de inname uitgevoerd, van uittreksel van granaatappels met een gestandaardiseerd gehalte in ellagitannines tonen aan dat deze metabolieten zich preferentieel in de darm, het colon en de prostaat concentreren.

Een nieuwe tomaat?

In een ander experiment hebben de wetenschappers het toedienen van een aftreksel van granaatappel in een model van prostaatkanker bij immunodeficiënte muizen geëvalueerd. Deze onderzoeken gaven aan dat het aftreksel van granaatappel de groei van de kankercellen belemmert. Dit remmend effect kan in het laboratorium worden aangetoond wanneer ellagotannines en verschillende urolithines die eruit voortkomen in culturen van kankercellen van de voorstanderklier worden gebracht.

Dat geeft zeker hoop voor het onderzoek voor een voedingspreventie van prostaatkanker, waarvan men jaarlijks meer dan 500 000 nieuwe gevallen wereldwijd diagnosticeert. Maar het is nog te vroeg om daaruit af te leiden dat volstaat om sap van de granaatappel te drinken om prostaatkanker te voorkomen. Deze hypothese zal nog in studies bij mensen dienen te worden gecontroleerd.

Nicolas Guggenbühl, Diëtist Voedingsdeskundige

 

Gezond !      
 
 
De granaatappel heeft al eerder bewezen een gunstige invloed te hebben op de gezondheid. Zo beschermt deze vrucht uit India en het Midden Oosten tegen prostaatkanker en artrose. Maar nu hebben onderzoekers ontdekt dat de granaatappel ook gunstig kan zijn bij diabetes.

Mensen met diabetes die drie maanden lang dagelijks zes ons granaatappelsap dronken bleken minder kans te hebben op aderverkalking, wat de oorzaak is in tachtig procent van de sterfgevallen bij diabetes. Een verrassende ontdekking daarnaast was het feit dat de suikers uit de vrucht geen negatieve invloed hadden op de bloedglucosewaarde. De studie, waaraan twintig mensen meededen, is onderdeel van een lopend onderzoek naar de invloed van anti-oxidanten in verschillende voeding en dranken.

 

 

 

 

 

 

Referenties

[1]: Nohara R, Okuda K, Fujita M, Sasayama S, Kambara H, Tamaki N, Konishi J. | [Ischemia and cardiac metabolism--evaluation with dichloroacetate (DCA)] | Jpn Circ J. | 1993;57 Suppl 4:1324-6.
[2]: Cerdá B, Soto C, Albaladejo MD, Martínez P, Sánchez-Gascón F, Tomás-Barberán F, Espín JC. | Pomegranate juice supplementation in chronic obstructive pulmonary disease: a 5-week randomized, double-blind, placebo-controlled trial. | Eur J Clin Nutr. | 2006 Feb;60(2):245-53.
[3]: Aviram M, Dornfeld L, Rosenblat M, Volkova N, Kaplan M, Coleman R, Hayek T, Presser D, Fuhrman B. | Pomegranate juice consumption reduces oxidative stress, atherogenic modifications to LDL, and platelet aggregation: studies in humans and in atherosclerotic apolipoprotein E-deficient mice. | Am J Clin Nutr. | 2000 May;71(5):1062-76.
[4]: Aviram M, Dornfeld L, Kaplan M, Coleman R, Gaitini D, Nitecki S, Hofman A, Rosenblat M, Volkova N, Presser D, Attias J, Hayek T, Fuhrman B. | Pomegranate juice flavonoids inhibit low-density lipoprotein oxidation and cardiovascular diseases: studies in atherosclerotic mice and in humans. | Drugs Exp Clin Res. | 2002;28(2-3):49-62.
[5]: Sezer ED, Akçay YD, Ilanbey B, Yildirim HK, Sözmen EY. | Pomegranate wine has greater protection capacity than red wine on low-density lipoprotein oxidation. | J Med Food. | 2007 Jun;10(2):371-4.

 

 

 

 

 

 

 

ServicesContactVerdeler worden?
Copyright (c) 2008 www.Luvico.com  All rights reserved.